Nazwa projektu (jego rodzaj np: eTwinning, Erasmus, Grupa Wyszehradzka itp.) |
Czas trwania |
Osoba zakładająca projekt/ główny koordynator |
Uczestnicy projektu |
Podjęte działania Efekty Uwagi |
Etwinning Travel Guide |
1 miesiąc |
Marta Michalska, Piotr Orepuk |
SP nr 1 w Piasecznie oraz szkoły partnerskie z Turcji, Rumunii, Czech, Słowacji, Jordani, Hiszpanii |
Został stworzony przewodnik podróżniczy po 46 krajach eTwinning za pomocą narzędzia Canva. Uczniowie opracowywali strony dla poszczególnych krajów pracując w międzynarodowych grupach na platformie Zoom. Również nauczyciele pracujący przy tym projekcie odbywali cykliczne spotkania online. Wystąpiliśmy o Odznakę Jakości. |
ETwinning Christmas traditions.
|
2 tygodnie |
Magdalena Magiera we współpracy z Eweliną Sosną |
SP nr 1 w Piasecznie i Szkoła z Rumunii |
Dzieci tworzyły kartki, krzyżówki i komiksy o tradycjach świątecznych danego kraju. Zapoznały się z tradycjami świątecznymi , wszystkie prace umieszczone na Twin Space. |
ETwinning Najwięksi polscy podróżnicy i odkrywcy – projekt z ambasadorem. |
3 miesiące |
Agnieszka Ogiegło/ Magdalena Magiera |
Szkoły podstawowe z całej Polski |
Najwięksi polscy podróżnicy i odkrywcy – projekt z ambasadorem. Zapoznanie z sylwetkami polskich odkrywców i podróżników. Stworzenie logo projektu i niesamochodu. Wspólnie z innymi szkołami tworzenie komiksu o Marii Curie Skłodowskiej. Uczniowie przybliżyli sobie postać słynnej noblistki a także Mikołaja Kopernika. Pracowali w grupach i poszerzali swoją wiedzę. |
„Tysiące motyli wita wiosnę” –projekt e-Twining |
21.03-22.06.2023 |
Lidia Bieleninik |
B. Walczak A. Brożyna A. Ostrowska E.Brzezik M.Przychodzeń Z.Sieradzka p.Kielak-Kucharska W.Spyt
Przedszkole Nr 8
SP Zielonka Parcele
Szkoły z Rumunii Grecji Turcji
|
Motyle były ogromną inspiracją dla nauczycieli i dzieci. Powitano wspólnie wiosnę w pięknych strojach motyli, co było integracją klas i wspólnym świętowaniem.
-Pod kierunkiem nauczycieli, uczniowie wykonali pomysłowe, kreatywne i barwne prace z zastosowaniem różnorodnych technik plastyczno-technicznych, również prace przestrzenne.również z origami, -Powstały motyle z wykorzystaniem technik informatycznych np..:długopisów 3D. I w PowerPoint.
-malowano motyle na kamieniach, układano z kolocków, drutu oraz innych materiałów, -projektowano ścieżki na boisku szkolnym, --Dzieci utrwaliły pojęcie symetrii w matematyce i wykonały przepiękne symetryczne motyle z zastosowaniem figur matematycznych. -powstały witraże matematyczne w kształcie motyli, -układano motyle na macie edukacyjnej jako przygotowanie do kodowania. -poznały słownictwo z języka angielskiego pozwalające opisać budowę motyla. |
International Children’s Day – Children's Rights
|
W trakcie trwania |
Magdalena Magiera, Iwona Burjanek |
SP Nr 1, szkoła z Rumunii, Turcji, Przedszkole nr 8 z Piaseczna
SP1: E.Brzezik, Z.Sieradzka, L.Bieleninik B.Walczak E. Szybilska J.Kotarska |
Zapoznanie z prawami dziecka i zilustrowanie jednego. Stworzenie relacji na temat obchodów Dnia dziecka w danym kraju. Dzieci poznają prawa dziecka i różne sposoby celebrowania ich święta. Poznanie praw dziecka w różnych językach. |
ETwinning “Mitologia – człowiek chciał zrozumieć świat” – subprojekt: Tygodnie przedmiotowe sposobem na zdobywanie wiedzy w ramach projektu interdyscyplinarnego ”Kreuj, doświadczaj, ucz się i baw”.
|
W trakcie |
Katarzyna Doktór we współpracy z Zespołem Humanistycznym |
Nauczyciele SP 1 w Piasecznie: M. Żebrowska Z. Sieradzka E. Sosna E. Iwaneczko A. Michałowska E. Krzos
|
Uczniowie pracowali w grupach, w parach, indywidualnie. Wykorzystywali technologię informatyczną. Efekty podjętych działań: - karta greckiego boga - gazetka - bogowie greccy starożytni i „współcześni” – parada bogów greckich - bogowie greccy starożytni i „współcześni” – lapbooki - kody QR – „Zeskanuj, kliknij, poznaj bogów greckich!” - mityczne scenki - bogowie greccy współcześnie – przedstawienie - bogowie słowiańscy – prezentacja. |
Ogólnopolski projekt ” Mistrzyni Szymborska” |
W trakcie |
Katarzyna Doktór we współpracy z Zespołem Humanistycznym, nauczycielami plastyki i informatyki |
Nauczyciele SP 1 w Piasecznie: M. Przychodzeń E. Krzos Z. Sieradzka E. Sosna B. Knotek M. Żebrowska A. Bielawska |
Praca indywidualna uczniów. Uczniowie wykonali następujące prace: - konkurs kaligraficzny „Jej twórczość w mojej dłoni” - „Inspirowani jej twórczością – tworzymy lepieje” - „Inspirowani jej twórczością - plastyczna wersja utworów poetki” - opracowanie scenariuszy zajęć z uczniami poświęconych życiu i twórczości poetki. |
“Klub Moli Książkowych- zaczytana świetlica |
październik-czerwiec |
Anna Zdunek-Rzechuła |
Uczniowie klas 1-3 |
- poznawanie literatury i promowanie czytelnictwa wśród uczniów; - kształcenie nawyków czytelniczych; - uczenie czytania ze zrozumieniem; - wszechstronny rozwój dziecka; - doskonalenie techniki czytania; - wzbogacenie i rozwój czynnego słownictwa ucznia; - rozbudzanie zamiłowań czytelniczych. |
eTwinning “ KREATYWNA MATEMATYKA" – subprojekt: Tygodnie przedmiotowe sposobem na zdobywanie wiedzy w ramach projektu interdyscyplinarnego ”Kreuj, doświadczaj, ucz się i baw”.
|
W trakcie |
Ewa Brzezik, Joanna Kotarska |
Nauczyciele matematyki SP1 oraz uczniowie kl. 4. - 8. |
GŁÓWNE CELE: · Rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych poprzez zabawę, twórcze działanie. · Kształcenie umiejętności konstruowania prostych gier matematycznych. · Wdrażanie uczniów do własnej, aktywnej i twórczej pracy. · Rozwijanie umiejętności układania, przekształcania oraz rozwiązywania nietypowych zadań matematycznych . · Rozwijanie umiejętności poszukiwania różnych, nietypowych rozwiązań. · Wdrażanie do rozwiązywania problemów w sytuacjach praktycznych. · Rozwijanie uzdolnień i pasji. · Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, zasad współzawodnictwa oraz przestrzegania zawartych reguł i umów. CELE SZCZEGÓŁOWE: · Korzystanie z różnych informacji, wykorzystując technologię informacyjną. · Poznawanie oraz utrwalanie rozumienia trudnych, abstrakcyjnych pojęć matematycznych i geometrycznych na bazie samodzielnie konstruowanych gier.(np. planszowych, karcianych, konstrukcyjnych, zagadek, łamigłówek, układanek, domina logicznego tzw. kwadratów liczbowych, również gier terenowych, połączonych z aktywnością ruchową). · Stosowanie umiejętności praktycznych i rozumienie struktury zadania tekstowego. · Zastosowanie wybranych pojęć geometrycznych w różnych sytuacjach życiowych. · Rozwijanie umiejętności kodowania w doskonaleniu umiejętności matematycznych. · Umiejętne planowanie i organizowanie własnej pracy oraz współpracy w zespole. PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW: · Osiągnięcie wyznaczonych celów jest uwarunkowane stosowaniem odpowiednich metod i form pracy. · Proponowane metody są zróżnicowane, odwołują się do różnych stylów uczenia się i będą stosowane przemiennie. · Korzystanie z różnorodnych form i metod pracy pozwala uczniom zdobywać własne doświadczenia w zakresie pojęć i operacji matematycznych. · Lapbooki, zbiory zadań, haft matematyczny, kwiaty z figur , gry matematyczne, symetria w witrażach, origami modułowe, kwiaty cyrklem nakreślane |
eTwinning Projekt Międzyszkolny pt. ,,Marzec z… Marszałkiem’’ |
w trakcie |
Zenobia Sieradzka Zespół Humanistyczny i Językowy Justyna Peresada- Makara; Magdalena Magiera
|
Nauczyciele SP 1 i uczniowie oraz Przedszkole nr 8 w Piasecznie SP1: L. Bieleninik M. Rumniak, A. Margas P.Orepuk A. Bielawska E. Brzezik J. Kotarska W. Spyt K. Doktór M. PrzychodzeńM. Michalska E. Krzos J. Kogut M. Żebrowska K. Nowakowski E. Sosna I. Napiórkowska B. Knotek B. Walczak J. Moussa M. Janowski I. Rybak J. Sobiesiak K. Sadowski
|
„W kręgu wspomnień o Józefie Piłsudskim - Naszym Patronie” to cykl zajęć dla uczniów kl. IV- VIII, których głównym założeniem jest kultywowanie pamięci, popularyzowanie życia i czynów twórcy niepodległości. Cele szczegółowe: przybliżenie, popularyzacja i utrwalenie wiedzy o historii Polski XX w. i postaci Marszałka Józefa Piłsudskiego wśród uczniów naszej szkoły. Zachęcanie uczniów do większej aktywności oraz rozwijania zainteresowań i uzdolnień. Rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji. Zdobycie umiejętności wykorzystywania technologii informacyjnej jako środka przekazu. Tworzenie możliwości do współpracy i współzawodnictwa uczniów.
Wizyta Przedszkolaków w SP1 w ramach realizacji projektu eTwinning; pogadanka historyczna, lekcja fizyki – ciekawostki, lekcja matematyki - długopisy 3D.
Uczniowie kl. 4-8 wykonywali plakaty, lapbooki promujące wielkość i zasługi wybitnego Polaka; przygotowywali prezentacje multimedialne. Wspólne czytanie z uczniami książek, m.in „ZIUK- opowieść o Józefie Piłsudskim” oraz Biuletynu “ Piaseczyńska Jedynka” opracowanego z okazji 100 lecia SP1 w 2018r.). Rozwiązywanie zadań ze zbioru ,, Piłsudski w liczbach” opracowanego przez nauczycieli matematyki z okazji 100 lecia SP1 w 2018r. Wykonanie techniką kolażu prac z wykorzystaniem cytatów…myśli J. Piłsudskiego (lub inną techniką – do decyzji prowadzących). Konkurs Językowy: „ Kartka Imieninowa dla Marszałka” - przyznano ; 10 WYRÓŻNIEŃ I 15 NAGRÓD; Obchody Dnia Imienin Marszałka; Wydanie specjalnego numeru Gazetki Szkolnej; Zawody sportowe ku czci Patrona; Wizyta Pani Wiceburmistrz H. Kułakowskiej – Michalak. |
Współpraca SP1 z Ambasadą Węgier w Warszawie |
kwiecień 2023 |
Justyna Peresada- Makara/ Zenobia Sieradzka |
Współpraca: M. Rumniak E. Brzezik, E. Krzos B. Janowska
Uczniowie kl. 5a i 8a |
Tworzenie możliwości do wzajemnego poznania się, do współzawodnictwa i wymiany doświadczeń uczniów z różnych krajów i kultur;
Wizyta w Ambasadzie Węgier w Warszawie: - poznanie przedstawicieli Ambasady, spotkanie z P. Ambasador – praca dyplomaty, - edukacja kulturalna - zachowanie i etykieta wizyt międzynarodowych - poznanie kultury, obyczajów i języka Węgier; - uczniowie pod kierunkiem p. E. Brzezik przygotowali upominek dla Pani Ambasador w formie kwiatów origami modułowego 3D z uwzględnieniem barw narodowych państw Grupy Wyszehradzkiej |
eTwinning „Kwiaty van Gogha inspiracją dla dzieci”- projekt międzynarodowy |
w trakcie |
Przedszkole nr 8 w Piasecznie |
SP1: L. Bieleninik, E. Brzezik Z. Sieradzka J. Peresada- Makara B. Walczak M. Kielak - Kucharska |
Artyści stosowali różne techniki, aby stworzyć swoje kwieciste arcydzieła. Jak kwiaty są widziane przez dzieci? W jaki sposób artyści dziecięcy mogą wyrazić swoje piękno i delikatność? Ten projekt z pewnością pobudzi kreatywność i wyobraźnię dzieci oraz ich ogólne zainteresowanie kwiatami. Prezentacje prac uczniów, kwiaty z origami, ,,Kwiaty w poezji”, przekład intersemiotyczny; Uczymy się od siebie – kreatywne pasje malarskie uczennicy z kl. 4e
|
eTwinning - Kreuj, doświadczaj, ucz się i baw – projekt interdyscyplinarny składający się z części biologicznej, polonistycznej, matematycznej i artystycznęj
|
Październik - czerwiec |
Maja Tylicka |
3 szkoły partnerskie z Polski, W części biologicznej: Urszula Krzepicka Bogusława Knotek W części artystycznej: Sylwia Stefańska Barbara Maicka Anna Bielawska Joanna Moussa Irena Czyż Pozostałe części opisane przez nauczycieli prowadzących daną część |
Projekt zakładał przygotowanie tygodni przedmiotowych podczas których przygotowywano atrakcje dla uczniów w formie konkursów, pokazów, spotkań, występów, warsztatów i innych. Część biologiczna nosiła tytuł “Piąte królestwo - grzyb żywiciel czy morderca?”. O takim samym tytule powstał film edukacyjny, odbył się czteroetapowy konkurs: wykonanie modelu grzyba kapeluszowego, ulotki reklamującej Dzień Grzyba, karty z przepisem na ulubioną potrawę z grzybami do elektronicznej książki kucharskiej, nagranie doświadczenia ukazującego fermentację drożdży. Odbyła się również prelekcja pracownika Lasów Państwowych na temat porostów jako grzybów lichenizujących. Przygotowano makietę lasu, którą pokazano podczas wystawy zawierającej również prezentację uprawy pieczarki, degustację wypieków drożdżowych i pouczającą galerię zdjęć na temat grzybów jadalnych, niejadalnych i trujących. Współpracując z innymi szkołami powstało wiele interaktywnych gier i konkursów m.in.. z kodami QR. Wykonano szereg doświadczeń i obserwacji z użyciem grzybów. W części artystycznej: Przygotowano muzyczno-taneczny spektakl Calineczka Przygotowania obejmowały dobór muzyki, naukę tańca i śpiewu, dobór kostiumów, scenariusz, przygotowanie rekwizytów i scenografii a także podział ról. Dodatkowym zadaniem wykonanym przez uczniów było przygotowanie galerii obrazów przedstawiających sceny z musicalu. We wszystkich działaniach uczestniczyły dzieci pod kierunkiem nauczycieli. Pełna dokumentacja na platformie eTwinning
|
Współpraca ze szkołami państw z Grupy Wyszehradzkiej –przygotowania do pozyskania Mini Grantu V4 |
w trakcie |
J.Peresada- Makara Z. Sieradzka |
SP1; Szkoły z krajów Grupy Wyszehradzkiej – Czechy, Węgry, Słowacja |
Mamy nadzieję na współpracę, cenną wymianę doświadczeń edukacyjnych, wspólne tworzenie inicjatyw w obszarze Pamięć i Tożsamość - na wzajemne poznanie się i krzewienie wartości nadrzędnych wśród dzieci i młodzieży z różnych krajów i kultur. |
|
aktualne |
Z. Sieradzka J. Peresada- Makara |
SP1 ; Szkoły z krajów Grupy Wyszehradzkiej – Czechy, Węgry, Słowacja |
Naszym celem jest zachęcenie uczniów do większej aktywności, wymiany doświadczeń, poznania kultury, języka i tradycji naszych sąsiadów z Grupy Wyszehradzkiej, rozwijania własnych zainteresowań i talentów, nabywania umiejętności w zakresie wykorzystania nowych technologii jako środka komunikacji. |
Dni Nauki i Dzień Sportu w SP1
|
2.06.23r. |
p. P.Orepuk p. M.Janowski |
Zespół Matematyczny – I.Orepuk, J.Kotarska, E Brzezik, I. Wiśniewska, S. Forc Zespół Językowy - E. Szybilska, M. Magiera, M. Woźniak Robotyka, Laboratoria Przyszłości |
Quizy i zabawy z językami, sprawdzanie i rozwijanie kompetencji językowych promowanie postaw otwartości i tolerancji, zachęcanie do poznawania innych kultur i zwyczajów. |
Język angielski „Innowacyjna edukacja w Gminie Piaseczno - wsparcie dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 3 w Piasecznie” |
Rok szkolny 2021/2022 2022/2023 |
P.Orepuk |
M. Magiera M. Michalska |
Głównym celem zajęć było nabycie umiejętności komunikacji w j. ang., rozumienia przekazywanych informacji, pisania krótkich tekstów, poszerzenie wiedzy o krajach anglojęzycznych, rozbudzenie jego ciekawość oraz motywację do nauki i samodoskonalenia. Integracja uczniów. |
Język niemiecki „Innowacyjna edukacja w Gminie Piaseczno - wsparcie dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 3 w Piasecznie” |
Rok szkolny 2021/2022 2022/2023 |
P.Orepuk |
E. Szybilska |
Głównym celem zajęć było nabycie umiejętności komunikacji w j. niem., rozumienia przekazywanych informaji, pisania krótkich tekstów, poszerzenie wiedzy o krajch niemieckiego obszaru językowego, rozbudzenie jego ciekawość oraz motywację do nauki i samodoskonalenia. Integracja uczniów. |
Język francuski „Innowacyjna edukacja w Gminie Piaseczno - wsparcie dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 3 w Piasecznie” |
Rok szkolny 2021/2022 2022/2023 |
P.Orepuk |
M. Woźniak |
Głównym celem zajęć było nabycie umiejętności komunikacji w j. francuskim, rozumienia przekazywanych informacji, pisania krótkich tekstów, poszerzenie wiedzy o krajach francuskiego obszaru językowego, rozbudzenie jego ciekawość oraz motywację do nauki i samodoskonalenia. Integracja uczniów. |
Koło przyrodnicze „Innowacyjna edukacja w Gminie Piaseczno - wsparcie dla uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 3 w Piasecznie” |
2022/2023 |
P.Orepuk |
U. Krzepicka M. Januszewska M. Tylicka |
Głównym celem było zaciekawienie uczniów światem przyrody, rozbudzanie pasji poznawczych oraz kompetencji kluczowych, łączenie teorii z praktyką. |
Zajęcia informatyczne z elementami robotyki „Innowacyjna edukacja w Gminie Piaseczno - wsparcie dla uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 3 w Piasecznie” |
2022/2023 |
P.Orepuk |
K. Michałowski P. Orepuk A. Wilk |
Głównym celem było propagowanie wiedzy informatycznej i technicznej. Uczniowie współpracowali ze sobą tworząc ciekawe projekty. |
Koło matematyczno-fizyczne „Innowacyjna edukacja w Gminie Piaseczno - wsparcie dla uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 3 w Piasecznie”
|
2022/2023 |
P.Orepuk |
I. Burjanek |
Głównym celem było zaciekawienie uczniów światem przyrody, rozbudzanie pasji poznawczych oraz kompetencji kluczowych, łączenie teorii z praktyką. |
Koło matematyczne „Innowacyjna edukacja w Gminie Piaseczno - wsparcie dla uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 3 w Piasecznie”
|
2022/2023 |
p. P. Orepuk |
E. Brzezik J.Kotarska I. Orepuk S. Forc I. Wiśniewska |
Głównym celem było zdobycie nowych doświadczeń i umiejętności przez uczniów, udoskonalenie kompetencji interpersonalnych, wymiana pomysłów.
|
Koło matematyczno-przyrodnicze „Innowacyjna edukacja w Gminie Piaseczno - wsparcie dla uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 3 w Piasecznie”
|
2022/2023 |
p. P. Orepuk |
A. Brożyna A. Stańko |
Głównym celem było zdobycie nowych doświadczeń i umiejętności przez uczniów z zakresu matematyki i przyrody, udoskonalenie kompetencji interpersonalnych, wymiana pomysłów.
|
Szachy „Innowacyjna edukacja w Gminie Piaseczno - wsparcie dla uczniów Szkoły Podstawowej Nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 3 w Piasecznie”
|
2022/2023 |
p. P. Orepuk |
E. Floras |
Głównym celem było zdobycie umiejętności logicznego i strategicznego myślenia, oswojenie się z sukcesem i porażką. Rozwijanie kompetencji kluczowych.
|
eTwinning Międzynarodowy projekt muzyczny pt. „Kolorowe nutki i pauzy”
|
II semestr |
Spyt Wioletta we współpracy z Barbarą Maicką, B |
L.Bieleninik B.Walczak Grecja Chorwacja, Litwa, Portugalia, Hiszpania, Włochy |
Cele projektu: Uczeń: - zna proste schematy rytmiczne - zna wartości rytmiczne nut i pauz - po wysłuchaniu piosenki określa metrum prostych melodii bazując na utworach tańców narodowych - potrafi samodzielnie ułożyć schemat rytmiczny z wykorzystaniem nut i pauz, a następnie go wykonać - potrafi samodzielnie wykonać schemat rytmiczny do przykładu prostego utworu - rozwija zainteresowania i zamiłowania muzyczne - rozwija muzykalność i wrażliwość muzyczną - zapoznaje się elementami dzieła muzycznego (rytmika) - korzysta z multimedialnych źródeł muzyki i informacji o muzyce - świadomie odbiera muzykę (słuchanie analityczne, ukierunkowane na wybrane elementy utworu) - gra na instrumentach perkusyjnych proste schematy rytmiczne -stymuluje logiczne i matematyczne myślenie na podstawie zasad muzyki. Efektem projektu było rozbudzenie wrażliwości muzycznej uczniowskiej społeczności międzynarodowej. |
„Tydzień Ukrainy „-projekt szkolny
|
kwiecień |
Julia Verboloz Małgorzata Szczególska- Basaj |
J.Moussa |
Projekt miał na celu przybliżenie uczniom kultury i sztuki Ukrainy. Szukano wspólnych zwyczajów i pieśni mogących zbliżyć oba narody. Zwieńczeniem tygodnia Ukrainy był występ taneczno-muzyczny z elementami przedstawienia teatralnego. Przedstawienie zaprezentowano w obu budynkach. |
“Ogródkowe ABC” Projekt e-Twining |
10.05.202330.10.2023 |
A. Margas |
L.Bileninik O.Giska M.Wożniak M.Szymańska E.Nowakowska K.Kosnowska B.Walczak A.Modzelewska K.Perendyk
|
Założeniem głównym projektu jest chęć przybliżenia uczniom przyrody, poszerzanie wiadomości o uprawie roślin oraz rozbudzanie przyjemności płynącej z kontaktu z naturą. Celem projektu jest również propagowanie zdrowego żywienia, wykorzystania ziół i warzyw w diecie. Projekt realizowany przez uczniów przebywających w świetlicy szkolnej oraz świetlicy środowiskowej i klasy I-III. Uczniowie pod opieką nauczycieli przygotowali grunt do sadzenia ziół, kwiatów, owoców i warzyw. Pielęgnacja roślin została wsparta działaniami edukacyjnymi (przygotowanie tabliczek informacyjnych, warsztaty kulinarne, warsztaty plastyczne inspirowane naturą, itp.) Dokumentacja projektu na stronie eTwinning.
|
.
Tygodniowe wartszaty robotyczno - informatyczne |
24.04.2023 – 28.04.2023 |
K. Michałowski, A.Wilk |
Uczniowie klas 4-6 |
W dniach 24.04 – 28.04 w Szkole Podstawowej nr 1 w Piasecznie zostały przeprowadzone zajęcia praktyczne (warsztaty) robotyczno – informatyczne, w których udział brały klasy 4-6.
W ramach warsztatów uczniowie mieli sposobność doświadczenia prac grupowych i zabaw rozwijających umiejętności i kreatywność między innymi przy wykorzystaniu pomocy nabytych w ramach programu „Laboratorium Przyszłości”.
W trakcie zajęć uczniowie nabyli i rozszerzali umiejętności z: · projektowania gry Scratch · budowy modeli 3D · korzystania z okulary 3D VR – CLASSVR · układania i programowania klocków Apitor Kit · budowy i programowania robotów Mindstorms · korzystania z klocków lego, lego technics
|
Szkolny Event robotyczno – informatyczne |
24.04.2023 – 28.04.2023 |
K. Michałowski, A.Wilk |
Uczniowie klas 4-6 |
W dniu 28.04 (piątek) na sali gimnastycznej odbył się szkolny event robotyczno-informatyczny. Uczniowie klas 4-6 rywalizowali między klasami w następujących umiejętnościach: · składanie stworzonych na warsztatach elementów druku 3D w całość, z których powstać ma „Wieża Eiffla” · wyścigi pojazdów stworzonych z klocków Apitor Kit na przygotowanym torze przeszkód · eliminacje · finał · na zakończenie chętni uczniowie zaprezentują swoje własne prywatne budowle i pojazdy stworzone z klocków Na koniec nastąpiło wręczenie dyplomów: · 1,2,3 miejsce Wieża Eiffla - budowla stworzona przy użyciu długopisów 3D · 1,2,3 miejsce wyścigi pojazdów stworzonych z klocków Apitor Kit · Dyplomy dla każdej klasy za uczestnictwo z niespodzianką
|